onsdag 11 november 2009

Ingen sjuka än...

tack å lov....men om det e på G så har det väl inte hunnit bryta ut...förra gången tog det tre eller fyra dygn tror jag... Va ju iaf å handlade igår när jag hämtat dem på dagis. Passade på att köpa hem lite festis å blåbärssoppa å extra hushålls å toapapper haha.

En tjej på jobbet ska sluta. Hon jobbar bara kvällar så nu har jag chans att plocka tider från hennes schema... Kan ju inte jobba mornar när sambon pendlar till Sthlm. Nja just nu funkar det ju, iaf vissa dagar när han e ledig men när han sen börjar jobba 6,30-16 måndag till fredag så kommer jag inte att kunna jobba mornar... Känns såå deprimerande... Kommer knappt se ryken av barnen om jag ska vara borta varje kväll. Har varit så kul å få chansen att hämta på dagis å inte bara alltid lämna å komma hem när de sover...

Riktigt trist nu efter alla år med kvällsarbete så har jag ju faktiskt sju morgnar på fyra veckor. Känns som värdefull tid å få hämta dem vid 14 eller 15 på dagis å kunna hitta på nåt kul efter! Kommer ihåg de veckor jag jobbade mellan barnen, Storasyster va jätteledsen när jag lämnade, vi sågs ju aldrig...hon sov tills det va dags att gå till dagis å sen sov hon när jag kom hem. Iofs var det bara under sex veckor men inte kul å lämna ett gallskrikande barn på dagis varje dag å det känns ju ännu mindre lockande att kanske behöva lämna två stycken av den kalibern =(

Men tur ändå att det e hon ska göra sig av med tider...så e det inte jag som ställer till det hihi...men ändå löser det sig för mig hoppas jag... ska be att få ta bort en lördag från mitt schema då... Nåja vojne vojne...detta får vänta tills nästa vecka.

Nu har jag oroat mig över magsjuka så jag har förträngt den där svininfluensan ett helt dygn, haha, det va ju skönt.... Blev dock påmind idag, en jobbarkompis sambo verkar smittad...

nehepp, snart spöktimmen! Storasyster höll sig vaken ända tills 23 idag...fattar inte...å igår somnade hon väl typ vid 22 å då somnade nog jag först haha. Ska surfa runt några minuter å flukta efter ny elljusstake hihi...sen soooova!!! Natti!

Inga kommentarer: