söndag 24 augusti 2008

Long time no see...

Har inte blitt många tecken här på lääänge... Semestern e slut å tillbaka i vardagen, sjuka barn, har inte tid helt enkelt... Dessutom e min dator så full i maskar å trojaner så jag har nästan tappat lusten att använda den. Men som tur finns det ju bot på sånt å :)

Barnen å jag blev solokvist redan vid nio-snåret imorse då sambon drog iväg på en heldag med innebandy ala möte å lagfest. Vi tillbringade en massa timmar i lekparken. Hem å vila å käka å sen ut på tomten. Har klippt ner allt vildvin inne på altanen å dessutom klippt det i småbitar, det ni, ordning å reda haha.

Sen bidde det en långkörare med gräsklipparen. Ett barn i vagnen, ett i sandlådan, ett i gungan å ett på studsmattan. Hm stopp där....nja de är ju bara två...faktiskt...även om det ibland känns som ett par till ;) Lillebror va grymt arg när jag förväntade mig att han skulle sova men ack så lycklig av att få studera storasyster när hon gymnastiserade runt.

Bidde sen kvällsmat runt 20. Lillebror gav upp runt 21,30 medans stora syster slog på dvd:n för att hon MÅSTE kolla på Pingu. Satt dock Happy feet däri, Ha tiit som hon säger, men då MÅSTE hon se Ha tiit istället liksom. Vid 23 hade hon nått gränsen att hon till å med sa själv att hon nog måste sova...haha... Ja va sjutton, jag orkade bara inte strida, det e en omöjligthet å få omkull båda samtidigt å de va ju glada å nöjda så....

Imorrn kommer "sossa" å lånar hem storasyrran, hon kan knappt bärga sig över att få åka dit en natt eller om det blir två å vi skippar dagis på tisdag.... Trist eftersom hon precis varit ledig åtta veckor men måste till mamma å betala räkningar å vi har bokat tid på Eggeborns för att kolla på 6månaders fotona på lillebror.

Nä sovdags, kl e 02,30 å det står väl inte på förrän nån vaknar....det hostas en hel del därinne...(efter sex veckor i eget rum sprack det när hon blev sjuk men det ska väl gå å få å funka igen snart hoppas jag)
Natti!

Inga kommentarer: