tisdag 23 september 2008

Usch

vad jag är dålig på att uppdatera...det händer allt för mkt för att jag ska ha tid å skriva...

Idag hämtade jag H på dagis lite tidigare. Hade tänkt vi skulle ta bussen till stan å shoppa lite nya kläder till henne å V. Hon låg på "uppvak" när jag kom å va genast med på att rusa till bussen å shoppa!
När bussen kom så sa jag åt henne att gå på före mig, men glömde att hon satt på bänken i busskuren som är jättehög så hon kom inte ner. Jag släpper vagnen för att lyfta ner henne å vad händer??? Vagnen VICKAR....gaah... Inte hade jag spännt fast kraken heller men han hängde kvar över bågen tack å lov. Han han nog aldrig fatta vad som hände men H blev ju helt hysteriskt ledsen. Hon vägrade gå på bussen å jag fick lov att bära henne ombord. Jag har ju sagt åt henne massor med gånger att hon ska akta så hon inte ska tippa vagnen när hon hänger i handtaget så hon blev ju jätterädd när den vickade... :( Men väl på bussen bidde hon glad igen.

Å till den stora lyckan bytte vi buss på centralen så hon fick åka ytterligare en vända, vi va nämligen ut till Hälla. Behövde köpa en massa långärmat, hon har ju bara t-shirts. Å Viggo behövde oxå lite långärmat. Jädrans Lindex kan ju inte koppla mitt Club-kort mot min profil på hemsidan så jag kan inte handla där....ska ringa imorrn å klaga...igen... För hur kul är det med två små å shoppa? H va högt å lågt å när hon till slut hittade tv:n med tecknat å satt still så gallskrek ju Viggo istället....å när han va nöjd igen så bet hon honom så han började om att skrika... Usch...å alla blänger på en å undrar vilken hemsk mamma man är å vilka ouppfostrade ungar man har....

Nää jag vill lägga beställning på hemsidan när ungarna sover. Dessutom hade jag ju 25% på köpet å eftersom jag använder Generous kläder å de å barn är inte i samma butik så måste jag ju åka ända till hälla för att handla *suck* Dessutom va det massor av grejer som jag tänkt köpa som inte fanns....

Men en sån här bidde det bla:



Tobbe hämtade upp oss ute på Hälla när han kom från jobbet....sen drog vi hemåt...tyvärr hann vi ju bara med Lindex...hade räknat med att hinna över till Toys`r`us oxå...men till Hannahs sorg så tyvärr... På hemvägen shoppade vi hamburgare eftersom vi alla höll på svälta ihjäl ;)
Sen somnade Hannah snällt vid 19,30 å Viggo en timme senare på soffan. Gud va skönt att hon börjar kunna läggas lite tidigare!

På vägen in till stan sa hon att vi skulle åka å klippa hennes hår. Jag sa ju igår att vi skulle göra det nån dag. Men skulle behöva tvätta det dagen innan först så jag slipper skämmas ihjäl över alla matrester i håret ;) Det får vi väl ta på nästa tur in till stan.

Nu ska jag nog gå å sova, tidigt idag, klockan e ju bara 23,15 haha... Gäller å passa på eftersom lillebror har missuppfattat det där med att man ska sova om nätterna...grrrr

Inga kommentarer: