torsdag 4 december 2008

Ett stillsamt firande...

har vi haft idag... det va ingen vanlig dag för det var mammans födelsedag!! Inga presenter men vi firade med att äta frukost i storasysters nyfixade rum!!

Födelsedagen började redan vid 03,30 av att jag väcktes av lillebror. Eftersom jag dumt nog inte kollade klockan först så lyfte jag upp honom i sängen å försökte lägga honom hos mig...panik panik panik... men typ en timme senare somnade han om...

Storasyster låg hon oss å va jätteklängig. Vaknade 05,30 å va jätteledsen å ville gå ner, att jag skulle bära henne ner snarare. Väl nere på soffan somnade hon om efter jag dragit av henne en blöja som va så blöt så byxorna va sjöblöta.
Sen satt jag där å nicka en timme innan lillebror vaknade igen.

Storasyster gnydde å höll sig för magen. Så jag ringde å sjukanmälde henne från dagis. Hon sov ända till 09 inte så vanligt längre. Men de vill ju inte att hon ska sova middag på dagis...de tycker hon är "för stor". Kan såklart inte hålla henne vaken utan hon somnar hemma istället...igår sov hon mellan 16-19. Helt på tok. Joodå jag försökte väcka henne men det gick bara inte. Följden blev ju att hon blev uppe till 22, sov jätteoroligt, å sov ända till 09. Faaan vi som har fått en rätt ok läggningsrutin vid 19,15. Vill inte spräcka det...

Resten av dagen har hon varit pigg iaf. Hon sov två timmar på eftermiddagen. Tänkte hon fick sova tills hon vakna dårå utifall att det va nå sjukdom på gång. Men hon vaknade direkt jag sa att pappa kommit hem å sen kom ju mormor å morfar å grattade. Hon åt iaf en jättetallrik med mat å en massa tårta så aptiten va det inget fel på...

Nu e det grus i ögonen...ska sova...passa på å lägga mig nu när kl är 23 utifall att de små liven tänker hålla på spöka för sin mamma inatt oxå...*peppar peppar*

1 kommentar:

Liza i pepparkakshuset sa...

Grattis i efterskott! Ingen kul natt....

Konstigt att de inte vill att hon skall sova en stund på dagis, jag sover gärna middag och jag är ju hur gammal som hellst :)

Ha en mysig helg
Kram Liza