onsdag 17 december 2008

Uuuiiii...

det går magsjuka på dagis berättade en av fröknarna efter jag lämnat storasyster...hmm hade hon sagt det innan jag klädde av henne å allt så hade jag nog tagit med henne hem igen ;) Men men...nu fick hon va kvar så nu får jag hålla tummar å tår för att hon inte fått nå smitta. Slog mig ju senare att det kanske inte bara drabbar henne utan kan ju smitta hela familjen. Å hur går det då med julfirandet?

Har varit på 1-års kontroll på bvc med lillebror. Kommer inte ihåg siffrorna så får väl "redovisa" dem senare! Det gick iaf bra med sprutan. Han gallskrek under tiden den satt i benet men när den väl va ute så slutade han gråta. Han blev väl lite extra arg och ledsen när vi höll fast han oxå.

Håller på att tvätta, snart dags för maskin nr 5. Jisses, insåg idag att jag inte tvättat på tre veckor. Inte undra på att hela källaren va full med smutstvätt :)

Vi får en gratistidning som går ut lokalt lite då å då här i bygden. Satt å bläddrade i den å fick plötsligt se storasyster på bild. Det va från julmarknaden vi va på förra helgen. När hon satt i tomtens knä. Lite kul för jag hann inte med å fota när jag fick se att hon satt där men det va det minsann nån annan som gjorde!

Inga kommentarer: