söndag 7 december 2008

Tomteträffen avklarad...

å storasyster har lämnat sin önskelista i hans postlåda! Hon va mäkta imponerad av alla nappar han fått å jodå, hon satt till å med i tomtens knä när Mamman inte hann se å ta kort. Ett par lustiga snögubbar hittade vi oxå i ett fönster!

Jisses va folk det var därnere...där kan man snacka om man ur huse! Å nu börjar man ju faktiskt känna igen lite folk här i bygden oxå! Storasyster va så slut så hon somnade strax före kl 18 när vi kommer hem. Ytterligare ett tecken på att hon faktiskt behöver sig en middagslur. Denna vecka ska det bli stenhård läggning kl 19,15. Trots intensiva mutningsförsök med både tårta, julmust å köttbullar så fick jag helt enkelt ge mig...

Igår byggde vi pepparkakshus. Himla familjärt va? Det va bara det att jag som låtsas vara en "bull-mamma" faktiskt såg en färdig byggsats när vi va på Konsum å handlade i fredags. 24,90 va ju ett himla kap tyckte jag å slog till....men så bidde det ju lite kristyr (färdig, mera fusk) non-stop, bomull gick det ju på närmare en hundring! Dessutom höll en sked å en kastrull på förfalla när jag skulle smälta socker för att sätta ihop husdelarna. Men efter en natts vattenbad så hade det ju ordnat upp sig det med!


Storasyster å Pappan fick den stora äran att dekorera bygget. Lillebror va grymt sur över att han inte fick vara med. Jag gissar att vi inte haft nåt hus kvar om han hade fått medverka...nåja...inte ett helt hus iaf ;)

Inga kommentarer: