fredag 12 december 2008

Har precis..

..tillbringat en timme med att röja på nedervåningen. Skönt å få göra det i lugn och ro när alla sover. Nu ser det riktigt fint ut därnere. Man kanske skulle passa på å få lite främmande inatt haha.. Nja det behövs ju dammsugas å torkas men ska se om jag får hinner med det i skaplig tid imorrn bitti. Sen tänkte jag nog ta en sväng ut på Hälla på lite shopping! Tur att man har kredit *asg*
I år firar vi jul hemma. Första gången i huset!! Va ju tänkt att vi skulle göra det förra året men då passade ju jag på å dra iväg till BB ;) Men jag ångrade mig inte en sekund...jag gissar att det va lugnare å skönare med krystvärkar än va det hade varit här hemma haha...

Jorå föräldrar å syskon är utlurade...tror jag iaf...e ju lätt å lura hit dem eftersom det bara är vi som har barn...nåja nästan iaf...barnens kusiner på sju å femton år räknar jag inte in just i detta eftersom de firar med sina familjer å ej sin pappa...

Idag har det snöat i massor å jag å storasyster har gjort snöänglar. Hon va nog mäkta imponerad över mamman när jag låg å sprattlade febrilt i snön haha. Hoppa lite studsmatta gjorde vi oxå. Det va nästan som en snögrotta med nätet runt om!!

Igår när vi va ute så stog jag å tittade på när storasyster lekte, då sa hon åt mig: "Sluta håll på... Sluta tjata mamma när jag håller på... Sluta tjata mera mamma. Det e inge roligt" Jag hade inte sagt ett ynkaste ord. Tokfia

Ibland på natten när hon kommer upp så är hon törstig. Då brukar hon säga: "Jag vill dricka vatten mamma...där man kissar å bajsar" Ja alltså, vi har ju ett badrum uppe oxå så det är där hon menar, inte i toastolen ;)

Nepp klockan e 00,30...sovdags...banne lillebror om han försöker få gå upp 04,20 som han trodde igår...nu när han faktiskt har sovit middag utan gallskrik i två dagar....

Natti!!

1 kommentar:

Under mitt kök sa...

Hej på dig! Det går bra att du lånar bilden. Vi ses GOD JUL Elisabeth