torsdag 12 februari 2009

Dagen som varit...

började 01 med vatten, 02,30 mera vatten för storasyster. 03 uppgång för båda barnen, alvedon till lillebror. 04 somnade de om. 07 vaknade lillebror. 09 storasyster. Natten innan sov jag ca 3,5 timme...eller snarare mindre för i de där 3,5 timmarna va jag även upp å vallade storasyster ett varv... På morgonen va jag så trött så jag ville gråta. Hm inte har man nått att se fram emot heller...som barnvakt.. Ingen vill ta lillebror eftersom han inte sover...

Idag har vi varit i backen å åkt med älskade boben. Pulkan va ju sönder å storasyster har velat ha en bob. jag sa en dag att vi skulle åka å köpa en ny pulka, då sa hon: nää jag vill ha en bob, nu... Haha..."beställde" en med pappa när de skulle komma i söndags... Men det bidde deras alla-hjärtans-dag-present tydligen så jag fick aldrig betala den...Stooor glädje (över boben alltså) Skickade ner henne för en backe igår med en snövall framför, trodde det skulle bli värsta krocken men inte då...hon hade stenkoll å svängde!

Vi har oxå varit på pizzerian å käkat lunch. Hon har ätit å druckit jättedåligt senaste dagarna så fjäskade lite...Jäättegod mat mamma sa hon iaf till mig när vi var där =) Var även å hämtade ut mina beställda bokstäver. Blev inte nöjd. Ska se om pappa kanske kan göra nya till mig. Krrrrrrrrratis ;)

A-C ringde å fråga om jag kunde "vakta" hennes dotter lite emellan två jobb...haha...tio minuter bidde hon här ungefär...ja det va ju väääldigt betungande å va barnvakt ;)
Coca-cola är guds gåva till Mamman just... Eftersom Lillebror är särdeles förtjust i det så har jag lyckats lura i honom penicillinet i tre dagar nu!! 9 gånger klara, 6 återstår.
FIck ge Storasyster ett mikrolax. Hon håller på att knäcka mitt hjärta... Inte bajsat på fem dagar å eftersom hon både äter å dricker dåligt nu så gör det ju inte saken bättre heller.... snyft....Men efter mkt gråt å skrik så tillslut så kom det...mammas älskling :(

Nähäpp, ska hoppa i bingen innan det ska vaknas å härjas här hemma igen...

Inga kommentarer: