onsdag 18 februari 2009

Fridens lugn...

Storasyster är på dagis, Lillebror sover å jag är nyduschad. Å vad livet är najs då hihi... Ska lägga mig på soffan en stund tänkte jag. Inatt har vi varit uppe både 03 och 05 innan det va dags å gå upp på riktigt kl 07.

Vi bidde en halvtimme sena till dagis men Storasyster hade poo-time. Då får resten av världen faktiskt snällt vänta. Det va första gången på 1,5 vecka som hon bajsade själv. Senaste två gångerna har jag fått ge mikrolax så det är såå skönt att hon fick det gjort nu!! Inte sa hon nåt heller men hon körde iväg mig så jag inte fick vara i samma rum (som vanligt) sen när jag gick förbi så såg jag hur hon stog å stånka så jag höll mig borta tills hon själv sa att hon faktiskt hade bajsat!!

Det gjorde henne gott att gå till dagis igår. Hon fick ju va hemma förra veckan eftersom jag tyckte hon verkade så hängig å Lillebror hade ju öroninflammtion så tänkte det va nåt på gång med henne å... men det bidde inge mer. Igår hade hon iaf matlust å åt jätteduktigt. Det va bra med lek å mkt rörelse å frisk luft. Ja nog för att vi har varit ute å så men blir ju ändå inte på samma sätt som med lekis. Hon va så pigg å glad när hon kom hem!!

nÄ slöa lite innan hr grinig vaknar ;)

Inga kommentarer: