tisdag 10 februari 2009

Läkaren idag...

å lillebror har återigen dubbelsidig öroninflammation... ca 1,5 månad sen förra gången... Såå kul å tvinga i penicillin igen... Det är ju en kamp utan dess like... Förra gången skulle han äta 2ml två gånger om dagen men nu: 7,5ml TRE gånger om dagen...huuua... Iofs fick vi Kåvepenin med fruktsmak denna gången. Han tog lite själv i sprutan men efter ett par tryck va det tvärkört. Nu är det så att lillebror älskar coca-cola så jag va ful nog å blandade med det... Då DRACK han det självmant. jiiiippie!! Men får se hur länge det går att lura han så. Måste ringa oxå imorrn å fråga om man kan göra så, så det inte tar bort effekten av penicillinet eller nåt annat överjävligt...

Skulle ju på smyckesparty idag. Har varit förut å köpte då ett jättefint halsband. Nu har de gått i konkurs å det skulle vara utförsäljning. Men Sambon är hos kiropraktorn å ska sen hämta storasyster hos mina föräldrar så de lär ju inte vara hemma förrän framåt 19 typ å partyt börjar 18. Dessutom lär jag ju gå dit så det är ingen idé. Kan ju inte ta med mig Lillebror heller eftersom han är sjuk vilket jag räknade med annars...

Inga kommentarer: