fredag 6 februari 2009

Grinig å gaggig...

Nån som vet hur man bär sig åt med en tjurig ettåring? Som blir grymt hysterisk när han inte får som han vill... Just nu väägrar han sova... Hm sambon tycker att jag ska låta han vara men känns inte som nåt alternativ heller...dumt nog... men då skriker han så han kräks å jag är ju jättesugen på att stå å bädda om sängen...räcker med att jag gjorde det igår..

Han verkar som han är i värsta trotsåldern å blir hysterisk om det är nåt man nekar. Tex när han klättar upp på en köksstol å står å gungar på den så den håller på att vicka tex. Tar man ner honom då så skriker han allt var han har åsså slår han handen i golvet tills han gör illa sig å sen gråter han för det...suck
Nån som har nå råd å tips...ÄR barn så här?? Dessutom hänger han mig i byxorna hela dagarna å är allmänt grinig å tjurig...å gråter om jag lämnar rummet i perioder...

Storasyster var ju raka motsatsen. Hon var hellre i ett eget rum å lekte själv. Å vääärldens lugnaste snällaste... Ändå tyckte de på dagis att hon hade minsann sin egen vilja när hon inte fick som hon ville å så... De kommer ju få dåndimpen när den här herrn kommer dit...

Hmm...kastar in en ny tävling när jag ändå sitter här ;) Man kan vinna en jättemysig förvaringsficka typ till spjälsängen tex!! Du hittar den i höger list!

LATER:
Hmm även en ände har ett slut...Strax före 23 gav lillebror upp kampen...eller om det var mamman...han somnade på soffan som han brukar...

Inga kommentarer: