torsdag 15 januari 2009

En bra dag...

..har vi haft idag!!

Jag känner mig faktiskt riktigt duktig!!
Jag har
*dammsugit uppe å nere
*moppat nere
*tagit hand om all disk
*gjort rent spisen
*tvättat storasysters overall
*bytt sängkläder
*tagit bort sista julgrejerna
*tänt doftljus i sovrummet *mys*
*lagat middag å röjt rent i köket efter...
å lilebror har överlevt ändå ;)

Hm kanske inte är nån stor grej...men här är det inte så vanligt att det händer så mkt på en dag haha... Så nu behöver jag inte dö av skam om nån ringer på dörren oanmäld imorrn hihi... Men vänta tills på lördag då är väl allt som vanligt igen.

ÅÅÅ vi har barnvakt lördag till söndag...BÅDA barnen!! Håller tummarna nu bara att mamma håller sig frisk. Hon var ju sjuk hela förra veckan å va lite krasslig igår igen...

Idag klättrade lillebror upp på tripptrappen å försökte komma upp på diskbänken. Sen öppnade å stängde han micron typ femtio gånger å va sååå lycklig. På eftermiddagen kom han på att han kunde klättra upp på sig garage oxå. Råkade dessutom lämna en stol i hallen å hann bara blinka så stog han uppe på den...gaaah...

På dagis hade de haft julgransplundring idag och fått påse. Systern va grymt lycklig. Jag fick skäll för att jag hade varit in å hämtat påsen på hennes hylla, det skulle hon ju såklart göra SJÄLV... Det va popcorn å en klementin i. Det upprepade hon hela vägen hem; popcorn, apelsin, popcorn, apelsin...ungefär som om det vore en guldskatt *ler* Så fort vi kom innanför dörren konsumerades det hela i en rasande fart. Lillebror fick oxå smaka. Han gillade både popcorn å "apelsin" men skalen spottade han snabbt ut igen efter att ha provtuggat dem...hihi...


Jag har bestämt mig jag ska banne mig boka ett ljusparty!! Tjing tjing!!

Inga kommentarer: