tisdag 13 januari 2009

Vi har fått en klätterapa...

imorse klättrade lillebror upp på en av köksstolarna å ställde sig upp, mäkta imponerad av sig själv. Han klämde lite på diskbänken oxå men insåg nog att den var aningen för plan för att komma upp på. Egentligen borde jag väl inte vara förvånad. Det va ju faktiskt jättelänge sen han klättrade upp i syrrans sen men sedan dess har har hållt sig på golvet. Jag får vara tacksam att jag stog bredvid så jag såg bedriften å kunde lyfta ner honom innan han ramlade i golvet...

Sen lyckades han trilla två gånger uppe å en gång nere på toa å slå bakhuvudet i den där sabla kakelutbyggnaden vi har nere vid golvet. Det har jag varit rädd för ända sen storasyster börja krypa. Trodde de skulle få hjärnskakning å bli medvetslösa typ om de slog sig där. Men nä då, efter lite tårar va han som vanligt. Jag passade på att sova en timme medans han sov middag. Vaknade å visste inte var jag va eller va jag hette eller nånting kändes det som...

Efter att ha hämtat storasyrran på dagis gick vi till ÖF idag igen... Va rätt många där idag oxå. Där stoltserade lillebror med att klättra upp på stegen/trappen til ruschbanan å två gånger å ställa sig högst upp så nu vet man att det e koppel som gäller hihi...

Han va ju jättetjurig efteråt å fick sova en seeen middag. Det var tvunget för att jag skulle ha en chans å fixa nå kvällsmat. Så täntke jag att jag skulle hinna med å plocka upp alla leksaker å ta ett varv med dammsugaren. Iiiinte då. När jag öppnade skafferi dörren fick jag se nåt konstigt svart. Det visade sig att det va flaskan med soya som stog halvvägs upp i skafferiet hade vickat. Å korken va på men sneddragen så det läckte. Så den enda städning jag fick ägna mig åt var att sanera skafferiet. WOW me like....NOT

Nä nu ska jag sova innan det blir så där sent som vanligt...jag e trött å jag kan inte ens stava..dessutom va ju lillebror uppe å härja inatt så vi hamnade på soffan nån gång vid halvtre imorse...zzzzznark....

Inga kommentarer: