onsdag 14 januari 2009

Idag har jag äntligen...

tagit hand om tvätt som har legat sen dagen före julafton...förskräckligt va?! Det tyckte lillebror oxå å va arg mest hela tiden... Hur vågar hans mamma uppmärksamma nåt annat än honom?? *ler*

Sambon ringde hem från jobbet å sa att han frågat sina föräldrar om barnvakt på lördag. Han tänkte vi skulle gå på stan, käka middag å kanske gå på bio eller nåt.. ÅÅÅh det skulle vara såå najs! Jag behöver verkligen det känner jag!

När vi hämtat systeryster på dagis så tillbringade på lite tid på studsmattan å i gungorna. Det resulterade i hundbajs på mina händer, byxor, jacka å ysters skor....Gaaaaaaah. Va FAN. Ursäkta språket. Men fyy va äckligt. Jag är så sugen på ha mina barn lekandes i hundbajs på _VÅR_ tomt. Nää inte direkt va? Så istället för att röja när vi kom in så fick jag snällt ägna mig åt att sanera. Blää...

Sambon handlade dock köpmat med sig hem å jag hann faktiskt plocka liiite å påbörja dammsugningen medans lillebror sov. Skulle torka golven oxå men får väl ta det imorgon.

Fick inbjudan till ljusparty idag oxå! Så kul!! Usch jag har verkligen snöat in på de där ljusen *ler* Va på flera partyn innan jag köpte nåt, jag tycker det är hiskeligt dyrt, men så hade de kampanj på ett par lyktor som jag velat ha ända sen första gången jag såg dem så då köpte jag ju dem åsså va jag ju tvungen att ha lite speciella ljus i. Sen fastnade jag. Just nu har jag dessa dofterna hemma:

*mullbär
*kokos choklad
*teak å kardemumma
*vit tryffel
*kanel å lagerbär
*jordgubbsrabarber
*vita snöbär
*svart körsbär
*jordgubb å kiwi

är nyfiken på:

*mango mandarin
*smultronland
*vanilj å persika

dessutom skulle jag vilja ha ett stort mullbärsljus...ev det sk dessert ljuset. Har ett sånt med choklad som är toppat med kokos å det är helt ljuvligt. Men mullbärsdesserten är toppad med fransk vanilj å jag vet inte hur den luktar...Men snart får jag snusa!!! Jippie!


Bilden är lånad från Partylite´s hemsida

Blir mer å mer sugen på att ha ett eget party. Men i vårt stökiga hus är det inte så kul, dessutom verkar jag inte få ihop folk. Synd för det ger mkt tillbaka å ha ett sånt party. Vid försäljning över 2000 får man ju 20 procent i tillgodohavande... Men gud, så jag låter, som värsta försäljaren haha.

Nu är det sovdags, Natti!

ps. under kvällen kom lillebror på att han kunde klättra upp på tv-bänken oxå... ds.

Inga kommentarer: