lördag 4 april 2009

En alldeles, alldeles underbar dag!

Fick sova inatt...ända tills nästan 07 imorse! Härligt. Dessutom va ju barnen helt slut igår efter farmor å farfar hade varit här å barnvaktat när jag va på körskolan. Klockan 20 sov de båda två (har inte hänt mer än en gång förut typ) å jag fick plugga hela två timmar...eller ja, plugga å plugga, men jag läste teoriboken i två timmar iaf..

Idag kom bästaste bästa å hälsade på! Medans vi väntade så gick vi ut i det härliga vårvädret. 8 grader å efter ett tag sken solen för fullt. Vi plockade lite "videkvistar" från häcken som farfarn sågade ner igår å satte i en stor mjölkkanna på framsidan. Storasyster lekte i sandlådan, gungade å hoppade studsmatta. Lillebror oxå. Förutom sandlådan då. Det krävdes galonisar för att få tillstånd att vistas däri haha...

Sen gick vi in å åt lunch, blöjbyte å sen ut igen. Nu va det ääännu soligare å varmare. Storasyster fick ha jacka å överdragsbyxor men med fleece under. Stackars barnet va helt genomsvettig när vi hem. Men va sjutton, förra veckan va det ju tio minus...

Vi tog med oss bästaste å gick ner till samhället där det skulle vara vårmarknad. Vi gick snabbt förbi för vi tänkte gå till blomaffären först å sen kolla stånden. Köpte lite pärlhyacinter å penseer att sätta i ett arrangemang utanför. (hade ju köpt påskliljor dit innan). Sen hittade vi på mosteroster oxå. Bästaste köpte bakelser åt oss alla på bageriet. Yummie!!

Sen skulle vi gå å kolla på marknaden men Storasyster skulle prompt till lekparken /redan när vi kom ner/ så alla gick dit medans jag gick in på Konsum å handlade å köpte en påskduk i ett av stånden. Vaxduk, den gick på 108 kr. Såg en fin på Konsum men i tyg. En måltid sen åker ju den i tvätten. Halleluja för vaxduk när man har barn. Krävde en rulle till den så jag kan rulla ihop den tills nästa påsk haha. Kycklingar va det på. Sånt måste man ha när man har barn haha...

Sen hem å fika. Bästaste åkte hem. Mostern erbjöd barnvakt för Mamman ville ut å köra. Första gången på 3,5 år så Mostern kom tillbaka till kl20. Som ett under somnade de halvt medvetslöst trötta barnen inom tio minuter båda två så hon fick lite lugn å ro till å med!! Fast Lillebror hade vaknat två gånger å sen somnat om.

Körningen gick bra. Körde en timme... Startade å stannade ca 30 gånger, fyra motorstopp tror jag....kom när man började ha för bråttom. Men huuua va stor bilen kändes innan jag började. Vi har ju en Passat Kombi. Sist jag körde var det ju i en liten Golf å på den tiden när jag va 18 så i en gammal Jetta. Guud så mjukt å smidigt det gick att växla i denna jämfört med Jettan haha... man behöver ju bara peta så trillar växeln i. På den tiden kändes det ju som man fick ta i för kung å fosterland.

När vi skickat hem mostern läste jag lite i böckerna. Sen drog jag två cider. Det tyckte jag att jag va värd. Avslappnat värre för jag somnade på soffan haha... Nä nu e det sängen som gäller. Klockan e snart 01 å barnen sover lugnt än *peppar peppar* Imorrn blir det vårblommeplantering. Får se vad vi mer hittar på!!

Inga kommentarer: