tisdag 7 april 2009

Slarvat igen...

en massa dagar har gått sen sist...
hänt en hel del har det oxå gjort...
lördagen va lugn å skööön. planterade lite blomster till framsidan. bidde mysigt värre!
mindre kul var att sambon lyckades kvadda fönstret på toan...så bidde att plocka glas å tvätta resten av kvällen...

söndag: pappa kom hit å babysittade lite så jag kunde ut å köra...bidde en snabbis eftersom Storasyster va bjuden på 5års kalas strax därefter, stressade dit i flygande fäng, cyklade hemifrån samtidigt som vi egentligen skulle va där...
sen ringde moster-oster å erbjöd sig va barnvakt om jag ville ut å köra ;) hade jag ju redan men tog ju såklart vara på chansen som bjöds så vi drog ut igen! går bättre å bättre!

måndag: va på min första teorilektion. najs! sov på soffan med lillebror...jag som skulle plugga å förbereda inför min första körlektion...bidde inget med den planeringen inte...
hade ju inte bokat nå körlektioner på körskolan förrän nästa vecka eftersom jag ville komma igång hemma först. men eftersom det kändes så bra i helgen ringde jag å kolla om tid på tisdagen eftersom jag ändå hade fått barnvakt för att plugga teori. jorå det fanns ;) tänkte inte berätta för nån men kunde ju inte tiga...

tisdag: iväg till dagis, snabbt hem, försöka röja innan svärisarna kom. gick inge vidare haha. sen bussen till stan. fick panik då jag insåg att jag missat hälften jag skulle ha läst innan som förberedelse...ggahhh...ångrade mig att jag bokat... men men men....det gick ju sååå bra! jippie. (aaah va jobbigt det blev att läsa med bara små bokstäver men orkar inte ändra allt nu...) Alltså jag missade massa men en del gick ju faktiskt bra oxå!! fick en del beröm å en massa läxa. Nu blir det hårdträning på krypkörning under helgen, framåt å bakåt åsså svängar ska det tränas oxå!
Fick köra på Rocklunda först å sen så skulle jag svänga ut på stora vägen, jag tvärbromsade å pep att jag aldrig hade kört i trafik....oj då sa hon...men du klarar det här...uiii jag menar rakt ut...på Vasagatan...den är ju STOOR...huua...jag dör tänkte jag...men jag överlevde ju uppenbarligen haha...trots möten å bilar å bussar å allt.. Körde bla upp i 50 där innan jag fick köra in i ett villaområde å köra runt runt! Spännande! Såå kul att vara igång!

Sen va jag ju tvungen att gå in till mamma å berätta...följde med henne lite snabbt å kolla glasögon. Jag hade kollat in ett par solglasögon så hon följde med mig å kolla å! Å la ut pengar för jag hade inga på kontot..puss på dig mamma....de kommer snart på kontot via nätet!! Skulle köpa såna å sätta utanpå de vanliga glasögonen men fanns inga som passa..då tipsa hon hos optikern om ett par hela solglasögon som man tydligen sätter utanpå de vanliga. Trodde hon inte va riktig klok men det verkade ju smidigt när jag provade. Kollade en annan optiker å de hade oxå såna haha... Smidigt å ha såna istället för lösa glas över de vanliga när man har två par olika som mig. De har solglasögonen kan jag ju ha uppepå båda paren. Såna lösa glas hade ju bara passat på det ena paret eftersom de är olika. Värsta greta garbo-solisarna hihi..måste komma ihåg att lägga in en bild!! Tills vidare får ni hålla till godo med bilderna på mina påskblommor!!

Nä nu måste jag skynda å sova om jag ska orka plugga nåt imorrn när Storasyster e på dagis. De skulle va påskkärringar imorrn, det ser hon fram emot min stora duktiga gullunge!!!