tisdag 4 november 2008

En gran...

måste vi införskaffa... Kastade våran förra året, ja den va av plast förståss...! Den va så sliten, den va nog tjugo år iaf. Hade den när jag bodde hemma sen "ärvde" jag den när föräldrarna investerade i en ny. Hm, ångrar mig nu. Jag skulle ha sparat den så kunde vi haft den i Kuvösen (uterummet) men kulor å ljus i. Där hade man inte sett hur sliten den va...

Sambon tycker inte vi behöver ha nån...han är inte klok. Jag som investerade i 345 600 julekulor å prydnader förra året när jag sprang på Ikea en vecka före julafton å försökte sätta igång min kommande förlossning... De hade 75% rabatt på allt julpynt så jag va ju bara _tvungen_ att handla *ler*

Vi satt en hel kväll på golvet alla tre å käkade Ahlgrens julslädar (det va rea på dom oxå!) å knöt snören i de förbaskade kulorna. De va ju inga snören i utan de medföljde löst på sidan om. Gissa om jag ångrade mig haha... Å sambon va envis, ska det vara så ska det vara, sa han då. Då va vi ju tvungen att hänga upp aaalla.... Oj vilken kinky gran vi hade, man såg ju inte grenarna för allt pyntet. Men blivande storasystern, då 1 år och 9 månader, tyckte nog de va det finaste hon hade sett ;)

Å tror ni det va nån som fick njuta av alla paketen under granen på julafton??? Neeeej då.... För då hade ju lillebror bestämt att han skulle behaga titta ut så där dagen till ära...hmm....men det är en annan historia... Detta år kommer jag njuta trefaldigt av klapparna under granen...jag lovar!!!

1 kommentar:

Liza i pepparkakshuset sa...

Gran eller inte, ja det är den stora frågan hemma hos oss. jag är för maken emot - vi ska ju vara borta över jul. Hmmm vi får se hur det blir.

Hur firar ni julafton? Kalas och julfirande eller har ni kalas nån annan dag?

Ha en bra dag
Kram Liza