lördag 29 november 2008

Ikväll...

...sover storasyster i mammas säng...jaja...hon som varit så duktig å sova i sitt rum.../fast hon kommer till oss om nätterna, inatt kl 02,30 men både täcke å kudde med sig/...men jag skulle lägga dem ensam å då gick det smidigast så...

Idag har vi stökat om hela huset i princip...storasysters rum har fått ny outfit...å egen tv å dvd...gissa om det va poppis?!?!

Sovrummet bidde ommöblerat. Bidde faktiskt skapligt ok å jag tror det ser större ut...Hm nu kanske jag kan få upp min stora tavla från Humlegatan som stått i två år typ...

Vardagsrummet har oxå fått sig en vända runt runt med alla möbler å nya tvn har hängts på plats...jag håller på kvida ihjäl mig eftersom jag tycker att:

1. Den hänger för högt
2. Den hänger snett
3. Den hänger för långt till höger

ja, ni förstår själva att min sambo inte har det lätt alla gånger han heller... ;)

Trevligt sällskap har vi oxå haft under kvällen, Rodi å Maria. Å hjälp framförallt...
Men när tusen-kilos-chiffonjen skulle upp för trappen fick vi ringa in Andy oxå. Han va här på fem minuter. Helschysst!! Men jag trodde nån skulle hamna under chiffonjen på väg upp för trappen å bli invalid eller nåt så vågade inte ens kolla när de bar upp den. Kan säga att det va trååångt å de stog still mitt i trappsvängingen lääänge...gaaah...


Dagisbilden har kommit. Tyckte inte den blev nå vidare...fast nu när jag tittar på den känns den ändå helt okej!

Däremot har bilderna från öppna förskolan oxå kommit å de va jättefina, speciellt lillebrors bilder. Lägger bilderna i ett annat inlägg å hoppas att inte far- eller morföräldrarna tjuvkikar härinne! Kul att de blev bra men nu måste jag bestämma vilka som vi ska behålla *suckar* Jag som har ständig beslutsångest. Kan tänka mig att vi redan e panka för denna månad. Kryss imorrn å vi har handlat några julklappar å sen möbler till storasysters rum. Behöver ju inhandla en 60-års present till far min oxå...Han fyller på tisdag. Får väl bjuda på ett par whiskey på båten så kanske han får minneslucka å glömmer att han fyller *I wish* haha...

Nehepp sova kanske...klockan e snart 03 å tippar på att lillebror vaknar runt 06,30...hmm...jaja...jag får väl sova middag på bussen till stockholm imorrn *ler*

Inga kommentarer: