onsdag 19 november 2008

Jobbigt...

..det här med att blogga...haha...nje, men det blir när man inte har gjort det på ett par dagar. Det är precis som med städning. Man borde göra det varje dag. När man hoppar över ett par dagar så samlas allt på hög å man vet inte vilken ände man ska börja i. Precis så känns det nu när jag inte har skrivit på en vecka...VAR ska jag börja...Orkar ju inte skriva om hela veckan i efterskott...

I lördags kom P & A hit å käkade. De va barnlediga (inte vi dock) så vi bestämde att de skulle komma hit till kl 16 ca. Det bidde ju på tok försent för vi va ju uppe till 03 så nästa gång får de nog komma vid 12-tiden tror jag. Spelet de hade med hann vi ju inte ens spela ;)
Bidde skagen toast till förrätt å kött, potatisgratäng å kantareller efter! Efter att barnen somnat snaskade vi i oss en massa ölkorv, ost å chips å dip! Å till det en del rödvin. Å lite cider till vinet istället för vatten haha... Jisses känner mig nästan vuxen som dricker rödvin hihi.. Men har hittat en "mild" sort som jag gillar. Har ju inte druckit rödvin sen jag va 18 typ. Blev några fyllor på rödvin å folköl då...urrk...

I söndags myste jag mest med barnen. Huset va ju välstädat å fint så jag behövde inte stressa upp mig över det ;) Sambon va borta ett par timmar eftersom han hade match å när han kom hem bidde det pizza på storasysters begäran. Eller hamburgare faktiskt, men hon han ändra sig till pizza innan han beställde.

Storasyster kom förresten på att hon skulle sova i sitt rum igen i lördags... Det har gått jättebra men hon kommer in till oss om nätterna. Igår kl 02 men idag inte förrän vid 06!!

Både måndag å tisdag har vi tillbringat på öppna förskolan. Igår tisdag hade de ju öppet på em så vi gick dit efter dagis. När jag hämtade på dagis skulle hon iiiinte ha blöja utan kissa på toa. Å sen skulle hon va utan till öppna...jaja sa jag men kissa inte i overallen. Inte då... Sen va hon utan hela tiden vi va där. Satt på toa massor med gånger men kom inge kiss.

När jag sen bytte på Lillebror innan vi skulle gå hem så hade hon fått hjälp på med overallen...Hon hade fortfarande ingen blöja...men men...ville liksom inte säga nåt så frågade om hon behövde kissa, NÄää. Gick bra hela vägen hem. MEN preciis vid brevlådan säger hon: Mamma, jag kissar nu... JIPPIE!!! Va ba gå in å stoppa den i tvättmaskinen. Imorse va den inte riktigt torr så det bidde dubbla fleece byxor på.

Va på ljusparty igår, skulle vilja ha massor med dofter men de flesta är somriga å blommiga så det får vänta. Köpte lite kokoschoklad istället, favoriten! Köpte en glasljus som ska utgå i januari så jag passade på. Sen bidde det teljus i samma doft. Å sen nåt erbjudande, tomtens julsäck. Det va snöbär, mullbär å jordgubb-rabarber i olika varianter! YUmmie!

Nu ska jag vila lite medans Lillebror sussar middag. Sen blir det lunch å hämtning på dagis!

1 kommentar:

Liza i pepparkakshuset sa...

Verkar ha varit fullt upp i veckan :) Som det ska va!

Tänk vad tiden går fort, snart 1 års foto! Jag jobbar lördagar (har gjort sen Molly var 1 mån)

Ha en trevlig helg
Kram Liza