torsdag 6 november 2008

Julen...

ter sig helt annorlunda i år...ja jag har hakat upp mig på JUL... Förra året visste jag inte om jag skulle julpynta eller ej, om jag skulle ha nån ork....jag skulle ju ha barn i mitten-slutet av november (hade jag tänkt mig, vill säga)

Men allt eftersom tiden gick å inte den där sabla ungen behagade komma ut så åkte ljusstake efter ljusstake fram. Lillebror trodde det va han som va julskinkan som låg på nån slags jäsning...

I år ska banne mig allt upp på en gång....får väl börja pyssla redan i veckan för första advent firar vi ju min pappa som går å blir hela 60 bast!! Skrämmande. Då är man ju faktiskt nästan gammal ;)

Usch på sistone har jag börjat sakna den egentid som jag förr alltid hade med storasyster, grymt mycket...Nu hinner vi inte göra mkt förrän det är nån som ska sova, vaknar, gråter, vill vara med, är hungrig, är kissig, är mammig... Jodå Lillebror ÄR jättego å jättesnäll men bara den där grejen å få hålla på med nåt i lugn å ro tills man är klar uuutan att behöva avbryta...

Är ju tillsammans med henne nästan hela dagarna (förutom 15 timmar i veckan) å ändå håller jag på längta ihjäl mig efter henne känns det som just nu...Hua måste ta tag i det, sambon får börja ta hand om Lillebror istället för Systeryster jämt när det är nåt...Förut innan Lillebror kom så var det ju jag som gjorde precis ALLT med henne...varenda sekund....

Igår efter dagis å främmande så fick vi lite mys när Lillebror sov middag... Hon ville sitta i mitt knä i köket å läsa bok. Men jag sa, vi sätter oss väl i fotöljen istället, det blir ju skönare....Mm, sa hon å sprang till soffan å sa åt mig att lägga mig bredvid å läsa. Ska vi inte sitta i fotöljen istället då så kan du sitta i mitt knä? JAA sa hon å kasta sig dit. "Då blir jag jätteglad" säger hon. Blir du svarar jag. "jaaa mysigt" får jag till svar efter hon krypit upp i mitt knä......

Guuud hon e ju liksom bara 2,5 år... Men tre böcker senare fick jag ju tyvärr avbryta det mysiga...fast att Lillebror inte vaknat än....Jag är ju den där hemska mamman som är tvungen att fixa maten.... Men tre böcker är inte ofta man hinner med...alltid något!


ps. förresten....kom på att det nu är 47 dagar kvar...!! haha...men just ja, har ju till å med en nedräkning här ute på kanten fast lite längre ner >>>>>> ds.

2 kommentarer:

Liza i pepparkakshuset sa...

Ibland är det svårt att få tid till de små, även om jag bara har ett barn så känner man ibland att tiden inte räcker till. Ska vara hemma till Mars och ska se till att mysa riktigt mycket med M tills dess.

Vi blir bara borta (inte så långt dock) några dagar över jul och om vi ska ha gran vill jag nog ha en riktig...gillar lukten och att de inte är perfekta.

Ha det bra
Kram Liza

Under mitt kök sa...

Hej jag har lite olika 1-4 ring om du vill ha beskrivning Kram Elisabeth